Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC), przywiązuje szczególną wagę do zapewnienia realizacji projektów w ramach programu w sposób:
- etyczny,
- przejrzysty,
- jawny.
Stworzyliśmy proste narzędzie do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości, w tym nadużyć finansowych dotyczących projektów finansowanych ze środków pochodzących z programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy (FERC).
Przekazywane sygnały o nieprawidłowościach pozwolą na wprowadzenie odpowiednich środków zaradczych oraz przyczynią się do zapewnienia najwyższych standardów realizacji projektów.
W celu zgłoszenia nieprawidłowości należy skorzystać z dedykowanego formularza.
Poprzez formularz, należy zgłaszać podejrzenia nieprawidłowości, które dotyczą przedstawicieli instytucji wdrażających program lub podmioty realizujące projekty (np. Beneficjenci).
Zasady, jakimi kierujemy się przy rozpatrywaniu przekazanych zgłoszeń
- Każde zgłoszenie podlega ochronie przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym. Informacje objęte zgłoszeniem, umożliwiające identyfikację osoby dokonującej zgłoszenie, będą chronione zarówno na etapie wyjaśniania sprawy, podczas prowadzenia ewentualnych działań zapobiegawczych, jak również w przyszłości i udostępniane wyłącznie uprawnionym urzędnikom oraz funkcjonariuszom odpowiednich służb.
- Wszelkie zgłoszenia będą skrupulatnie rozpatrywane zgodnie z wewnętrznymi procedurami Instytucji Zarządzającej programem Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
- W przypadku zgłoszeń (głównie anonimowych), które będą niepełne i nie będzie możliwości uzupełnienia tych informacji, istnieje ryzyko, że takie Zgłoszenie nie będzie mogło zostać rozpatrzone.